You are currently viewing Sposoby na zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku i Instagramie

Każdy chciałby poznać jedną magiczną sztuczkę, która jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki sprawi, że zasięgi same poszybują w górę. Uwaga, ja też chciałabym ją poznać. Rozczaruję Cię – to tak nie działa. Żeby poprawić zasięg postów na Facebooku i Instagramie, trzeba wiedzieć, co ma realny wpływ na ich zwiększanie. Mam tutaj na myśli zasięg organiczny (czyli nie promowany płatnymi reklamami – Facebook Ads.)

Dlatego zanim przejdziesz do dalszej części tego wpisu zacznij od mojego archiwalnego postu na blogu Co ma wpływ na zwiększenie zasięgi organicznego na Facebooku i Instagramie. Dowiesz się z niego jakie konkretnie działania Twoich odbiorców wpływają na zwiększenie zasięgu i jakie działania lubi słynny algorytm.

Zanim podam Ci konkretne przykłady, które sama z powodzeniem stosuję u siebie i na profilach swoich klientów, ustalmy kilka faktów.

1.W social mediach jest bardzo duża konkurencja. Tak, Twoja też w nich jest więc to naturalne, że musisz walczyć o uwagę odbiorców.
2 .Social media lubią regularność. Jeden przypadkowy post raz na dwa tygodnie to za mało, żeby Twoje zasięgi poszybowały w górę.
3. Social media lubią zaangażowanie – jeśli nie masz czasu na pracę nad rozwojem swoich profili zastanów się nad zleceniem ich prowadzenia.

Podobnie jak w zeszłym roku, specjaliści od social mediów krzyczą, że ten rok będzie rokiem WIDEO w różnej postaci. Powinniśmy więc skupić się na transmisjach na żywo, 24h relacjach, rolkach i krótkich filmach publikowanych bezpośrednio na profilach. To prawda, ale jeśli nie masz w sobie odwagi na pokazywanie siebie lub zasobów do tworzenia materiałów wideo to możesz zacząć działać bez tego. Koniec kropka. Robienie czegoś wbrew sobie i tak nie przyniesie efektów.

Co więc może (ale nie musi, u każdego sprawa może wyglądać inaczej) wpłynąć pozytywnie na Twoje zasięgi?

Idealnie skonfigurowany profil na Facebooku i Instagramie. Profil, który przyciąga wzrok i na którym nie brakuje żadnych informacji. Jeśli Twoje treści trafią do nowych odbiorców, dopieszczony profil pomoże Ci zatrzymać ich na dłużej i skierować w miejsce, do którego chcesz ich zaprowadzić. Więcej osób to większa szansa na zainteresowanie ich Twoimi treściami, czyli zwiększenie zasięgu.

Jeśli nie jesteś pewna czy Twój profil na Facebooku wykorzystuje 100% jego darmowych możliwości polecam Ci mój nowy E-BOOK „ Dobry początek! Dostosuj swój profil firmowy na Facebooku!;

Zdjęcie przyciągające wzrok. W social mediach jest już coraz mniej miejsca na byle jakie zdjęcia, które nie są dobrze wykadrowane, nieostre, ciemne i smutne. Jeśli pokazujesz siebie spróbuj pokazać się w kolorowej bluzce, zadbaj o estetyczne tło lub jakiś element, który sprawi, że odbiorca zatrzyma na nim wzrok. Jeśli pokazujesz swoje produkty, nie wahaj się zainwestować w profesjonalną sesję produktową. Nie masz na to środków? Poszukaj w internecie darmowych informacji o tym jak samodzielne robić dobre zdjęcia. Bardzo polecam Ci w tym temacie profil Dominiki Dzikowskiej KOBIECA FOTO SZKOŁA.

Robiąc zdjęcie pamiętaj o tym, że prawie wszyscy żyjemy w biegu i w biegu przeglądamy social media. Coraz większy procent odbiorców ogląda je na smartphonie, więc zdjęcie to Twoja szansa na zatrzymanie uwagi odbiorcy.

Grafika – to doskonałe narzędzie, jeśli tworzysz treści edukacyjne. Ale też wyjście z sytuacji, kiedy po prostu nie masz dobrych zdjęć. Twórz grafiki, które są przejrzyste, spójne z Twoją marką i dobrym, przemyślanym tekstem. Nie bój się żywych kolorów. Ja osobiście mam już przesyt złotego, czarnego i beżów, a Ty?

Nagłówek – twórz chwytliwe nagłówki do swoich postów. Np. 3 szybkie triki jak wyczyścić złotą biżuterię. Może warto napisać taki nagłówek drukowanymi literami i dodać do niego na początku i końcu krzykliwą, kolorową emotkę.

Pamiętaj! Oddziel nagłówek od reszt tekstu.

Tekst – po pierwsze niech nie będzie kosmicznie długi (te teksty zostaw sobie do publikacji na blogu). Pisz krótkie i proste zdania. Twórz akapity. Dodaj do tekstu emotki (byle nie za dużo), wyróżnij najważniejsze słowa lub zdania drukowanymi literami. Niech Twój tekst wizualnie będzie po prostu ładny. W ten sposób ułatwisz odbiorcy czytanie i zatrzymasz go na dłużej. Algorytm bardzo to lubi.

Staraj się w każdym poście zadać pytanie swoim odbiorcom. Byle nie za skomplikowane, na które udzielenie odpowiedzi zajmie im za dużo czasu. Angażuj ich w rozmowę.

Odpisuj na ABSOLUTNIE KAŻDY KOMENTARZ POD POSTEM, to bardzo ważne dla zwiększenia Twoich zasięgów. Ja osobiście nie wyobrażam sobie, żeby na komentarze nie odpisywać. To część Twojej obsługi klienta, ale o tym opowiem Ci w osobnym wpisie na blogu.

CALL TO ACTION (wezwanie do działania) – każdy post powinien zawierać w sobie niekoniecznie w formie aktywnego przycisku. Call to action to nic innego jak napisanie odbiorcy wprost co ma teraz zrobić: wejść na stronę www, zapisać się do newslettera, sprawdzić ofertę. Ważne! Unikaj pisania wprost: skomentuj, udostępnij itp. Jeśli chcesz to zrobić spróbuj użyć innych słów.

Staraj się urozmaicaj formę Twoich postów. Twórz posty ze zdjęciami, grafikami, filmem, linkiem do bloga, ankietą itp.

Udostępnij swój post w 24h relacji. O tym jak poprawnie opublikować post na Facebooku Instagramie pisałam wcześniej.

Twórz INSTA STORY! Jeśli nie masz w sobie odwagi żeby nagrywać, zacznij od udostępniania zdjęć i relacji. Zadbaj o ich jakość. Koniecznie stwórz napisy. Używaj naklejek. Zadawaj pytania. Używaj hasztagów. Zapisuj w wyróżnionych te, które warto.

Udzielaj się na zamkniętych grupach na Facebooku. Pokaż się od strony eksperta. Tylko pamiętaj o zaznaczeniu na swoim prywatnym profilu jaki biznes prowadzisz. Możesz dołączyć do grupy również jako strona. Zawsze pamiętaj o zapoznaniu się z regulaminem grupy i unikaj nachalnego spamowania. Bądź sobą i pokaż swoje mocne strony. Zwrócisz w ten sposób uwagę innych grupowiczów, którzy mogą polubić Twój profil i zostać na nim na dłużej.

Bierz udział w tzw. LINK PARTY na innych profilach i w zamkniętych grupach. Znam wiele grup biznesowych, które pozwalają na reklamowanie się, np. w jeden konkretny dzień w tygodniu.

Twórz treści wspólnie z innymi twórcami i markami. Ustalcie plan i wzajemnie promowanie się na swoich profilach. Pamiętajcie o wzajemnym oznaczeniu się.

Używaj HASZTAGÓW- na Instagramie nie ma mowy o ich pominięciu. Dowiedz się jak poprawnie ich używać. Na Facebooku możesz użyć dosłownie kilku, które tematycznie opiszą Twój post. Uwaga!

W mojej zakładce DARMOWE MATERIAŁY czeka na Ciebie DARMOWY ZESTAW HASZTAGÓW: WIELKANOC. Dostęp do strony uzyskasz po zapisaniu się do newslettera.

WIDEO, TRANSMISJE NA ŻYWO, 24H RELACJE I ROLKI – nie bez powodu zostawiłam ten punkt na sam koniec. Owszem to właśnie tworzenie treści wideo prawdopodobnie najszybciej zwiększy Twoje zasięgi i bardzo gorąco zachęcam Cię do ich tworzenia. Ale wiem też, że to nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Zwłaszcza jeśli jest się dopiero na początku przygody z marketingiem w social mediach. Nie dołuj się jeśli nie masz w tej chwili ani mocy ani zasobów żeby je tworzyć, ale zostaw sobie otwartą furtkę na przyszłość.

Jeśli masz w planach TRANSMISJE NA ŻYWO pomyśl o zaproszeniu jakiegoś gościa.

Udzielaj się na innych profilach. Daj innym to o co sama walczysz. Zostaw reakcję pod postem, udostępnij, skomentuj, wejdź w dyskusję.

I najważniejsze na koniec – nie poddawaj się i nie porównuj się do innych. Pamiętaj, że to co działa u innych niekoniecznie musi zadziałać u Ciebie. Bądź cierpliwa i systematyczna w tym co robisz. Pamiętaj też, że Facebook już od dawna to nie tylko portal społecznościowy, to po prostu biznes, więc niezależnie od tego co zrobisz w pewnym momencie będziesz musiała zacząć wspierać się płatnymi reklamami Facebook Ads. Warto, żebyś już na początku swojej drogi zabezpieczyła sobie budżet na ten cel.

A jeśli czujesz niemoc i frustrację nie wahaj się skorzystać z konsultacji lub zamówić audyt. Być może warto zmienić kilka drobiazgów i wszystko zadziała. 🙂

A teraz BÓJ SIĘ I PUBLIKUJ!

Dodaj komentarz